Bangkok

19 juli 2014 - Bangkok, Thailand

De eerste dag in Bangkok was geweldig!! We hebben een goede reis gehad en bij aankomst in het hotel (7:30 uur lokale tijd) konden we meteen in de kamer & ontbijten! Super luxe na zo'n lange reis! Na een power nap en een douche zijn we met de lokale taxi boot naar de stad gegaan, opzoek naar het hotel waar het kantoor van de reisorganisatie zit.. na 3 x naar de verkeerde plek te zijn gebracht door de Tuk Tuk was het kantoor inmiddels gesloten.. echt iets voor ons! Na een stukje wandelen door Bangkok zijn we bij een Sushi bar beland.. super leuk.. en net even anders dan in NL! We dachten allemaal klrine gerechtjes te hebben besteld, maar... dat bleken hoofdgerechten!! Een tafel vol eten.. veeeeel teveel maar wel weer een hoop lol! Na het eten zijn we naar de backpakkers buurt gegaan.. allemaal eettentjes en winkeltjes! Super gezellig! Daar hebben we lekker geshopt en gewandeld! Uiteindelijk een winkeltje gevonden waar we een trip naar de floating market en een kaartje voor Muay Thai (boksen) konden boeken! Al wandelend door Khao San Road kwamen we steeds meer winkeltjes en gezelligheid tegen.. een Thaise massage hadden we wel verdiend, dat was heerlijk! Weer helemaal ontspannen! Na een lange maar super gave 1e dag hebben zijn we in de Tuk Tuk gestapt om terug te gaan naar het hotel.. wat een avontuur! Niemand wist van het bestaan van het hotel.. de chauffeur is 4 x gestopt om te vragen of iemand het wist.. maar helaas.. na een uur reden we nogsteeds rond! We dachten zelf wel verder te lopen.. maar konden niet vinden waar we op dat moment waren. Toch maar weer een taxi aangehouden en die heeft het uiteindelijk gevonden!

De 2e dag staan de tempels op de planning! Eerst de Golden Mountain, Grand Palace en daarna Wat Pho, de gigantische Budha! Allemaal zo mooi! Aan het einde van de middag zijn we weer richting de stad gegaan om een hapje te eten. Na het eten snel door naar het Ratchadamnoon stadion voor Muay Thai! Heel anders dan in NL maar super gaaf om mee te maken.. echt een ritueel hier in Thailand! Na deze geweldige avond zijn we naar het hotel gegaan, morgen gaat de wekker om 6:00 uur en gaan we naar de Floating Market!

De 3e dag Bangkok zijn we begonnen op de Floating Market! Super gaaf om mee te maken! Allemaal kleine kraampjes langs de oevers en longtailbootjes afgeladen met spullen en eten. Je wordt aan alle kanten tegengehouden en aangesproken om alsjeblieft iets te kopen. In de middag zijn we in het hotel gebleven, heerlijk bij het zwembad gelegen. Om half 6 zijn we opgehaald en naar het treinstation van Bangkok gebracht voor de treinreis naar Chiang Mai. Wat een avontuur! De coupe was opgedeeld in een soort hokjes met beneden 2 bedden en boven 2 bedden.. onder ons lagen 2 Engelsen een moeder en dochter, hartstikke gezellig! Bij de koffie in het restaurant 's ochtends hebben we genoten van een geweldog uitzicht, aan beide kanten jungle.. net als in een film, echt heel bijzonder!

1. Mama van wijk:
    21 juli 2014
    Wat een dag of beter gezegd avontuur.
    Het voordeel van het rondrijden in een tuk tuk is dat jullie wel de omgeving goed hebben gezien.
  2. Mama van wijk:
    21 juli 2014
    Wat een dag of beter gezegd avontuur.
  3. Inge:
    24 juli 2014
    Ah klinkt heerlijk eb bekend haga. Geniet ervan!
  4. Joël:
    24 juli 2014
    Fijn te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Krijg wel echt heimwee naar Azië. Geniet er nog lekker van samen